svedy

Alla inlägg under juli 2010

Av svedy - 26 juli 2010 13:06

Hej! Idag när jag loggade in på panfu så såg jag fyvärkeri. Jag tog några bilder här kommer dom.    Kolla vilket snyggt fyvärkeri.    Wooow.    Kolla in asså.    Vilket snyggt. Snälla alla pandor som vet varför det var fyvärkerier där idag kan väll skicka en komentar. Och här kommer en modepanda. Och pandan heter......... Pandasnellan.   Vilka coola kläder man kan ha även om man inte är gp häftigt va./Svedy

PS. Snälla skicka mer och fler komentarer snälla bara så att jag känner att jag vill blogga mer.DS

Av svedy - 26 juli 2010 09:19

Hej! Förlåt att jag inte har skrivit i bloggen men jag har inte varit hemma. När jag kom tillbaka så märkte jag att jag inte hade fått en ända komentar till bloggen. Inte ens på där man ska rösta på låtar så här kommer två nya låtar att rösta på om man häldre vill det men man kan fortfarande rösta på dom gamla låtarna. Låt numer 1. Vad tycker ni? Låt numer 2. Hihi denna låten kankse ni känner igen. Rösta nu jätte mycket. Men jag försökte skriva i bloggen igår men det gick inte att göra ett inlägg så det blir idag istället. Men jag ska inte vara hemma nu på några dagar så därför kan jag inte skriva nu sedan heller. Men är jag den ända som tycker att bee smarter eller var det heter har varit hur funktion länge? Här är en bild.   Jaja men på panfu igår så träffade jag panfukompisar. Min bästis på panfu som heter Alexandra55555 och Se500 bran va. Se500 sa att hon gillade min bloggsaga så då tängte jag att jag måste skriva den nu men i min saga brukar det vara stavfel det är för att jag skriver den rätt så snapt. Idag ska jag försöka att skärpa mig. Del numer 9.


              DEN LESNA FLICKAN!!!!!!!!


Men var skulle Lisa ta vägen nu? Det var ju bra att hon hade kommit ut igenom fängelset. Hon saknade mamma och pappa då hörde hon mammas röst som sa var inte orolig vi får kanske träffas snart.- Vadå snart? Frågade Lisa men en tår i ögat.- Kom till den stora stennen i kväll. Sedan försvann rösten. Vilken sten undrade Lisa? Var det värkligen hennes mamma och pappa? Jag letar upp paltsen tängte hon. Hon letade och letade och tiden gick och gick. Tillslut såg hon den stora stenen. Men hon såg inte till mamma eller pappa. Plötsligt kom det ett ljud från himlen och det lyste upp. Nu såg hon dom mamma och pappa sa hon. Tack för att du är här Lisa sa mamma och log.- Nu har du 2 val Lisa sa hon.

Vill ni veta vilka val Lisa har så ska ni kolla in bloggen om fyra-sju dar./Svedy

Av svedy - 20 juli 2010 13:38

Hej! Dagens bloggtips går till 98_smile. Om ni vill läsa den här bloggen så ska ni gå in på www.pandaraceing.bloggplatsen.se eller så kan ni gå in på panfulistan och välja 98_smile. Hoppas att det är ok men du hade/ni hade en sådarn snygg blogg./Svedy

Av svedy - 20 juli 2010 12:30

   Hej! Vet ni att Krucio har förstört gåtmachinen och hans mustach har blivit långt igen. Först ska ni prata med krucio. Sedan gå till kamarira och sedan gå till stranden och prata med manny. Men ett tips är att logga in på en serv med lite pandor i för anars ser man inte manny för hela stranden är full av pandor. Sedan ska ni gå till hamnen där ligger skruvar och gå in i piratbaren där är hamaren. Gå sedan till resturangen där ligger skruvmejseln. Sedan ska ni gå och prata med manny.  Jag ska börja med en sak som heter veckanslåttävling. så här gör man .... jag lägger ut tre låtar så får ni komentera en hel vecka på den bästa låten. Och när veckan är slut så säger jag vilken låt som vinner. Nu kommer låt numer 1. Vad tycks väldigt bra låt att dansa till. Nu kommer numer 2. Det är bra gung i den woohow. Nu kommer numer 3. Vad gillar ni Micheal Jackson då han är vell bra. Men rösta nu gärnet ni vill ju att er låt ska vinna. Man får rösta så många gånger man vill.  Men nu kommer del numer 8.


                      DEN LEDSNA FLICKAN!!!!!!


Men nu var Lisa så trött att hon inte orkade tängka längre hon somnade diräkt. När hon vaknade så såg hon att det klockan var elva. Men det tängkte hon inte så mycket på för det fanns en mycket viktigare sak att tängka på. Vart var hon? Hon låg på en hård säg och rummet såg ut som ett fängelse. Snälla någon jag måste ju vara hos gubben det var därför jag inte fick följa med honom hem. Han ville kunna lägga sömnpiler i min mat och sedan visste han att jag skulle känna igen var jag befan mig om jag hade varit här förut. Hur ska jag ta mig ut fönstrena är ju igenspikade. Men då hände något ovärkigt hon hörde sin pappas röst som s jag ska hjälpa dig. Sedan försvan rösten. Och fönstret och galret var borta. Tack pappa viskade hon tyst medans hon kröp igenom fönstret. Missa inte den spänande fortsättningen imorgon./Svedy

Av svedy - 19 juli 2010 19:23

Evrybody dance now!!!          Svedy is back! Hej! Nu är jag tillbaka. Jag ska visa en modepanda nu jag sa till honom att han skulle vara med på bloggen imorgon men jag ska ju endå blogga år jag lov att presentera Spelmannen22.........   En stor applåd för den som bär dagens snyggaste, coolaste och vackraste kläder idag. Spelmannen har varit min ven riktigt länge nu och när jag såg att han hade så snygga kläder så var det självklart att han var modepanda. Men inte bara det jag träffade Flora555. Har ni läst hennes blogg? Om ni inte gör det så kommer addresen dit här www.panfuflora.blogspot.com eller så kan man gå in på panfulistan och välja flora555. Hoppas att det här är ok för dig Flora555. Anars är det bara att säga till./Svedy

Av svedy - 16 juli 2010 07:25

Hej alla! Idag ska jag bara skriva fortästtningen av sagan. Här kommer del

numer 7.


                   DEN LEDSNA FLICKAN!!!!!!

 

Vad skulle Lisa göra nu? Hon kolade fram igenom några grenar och såg en man hon aldrig hade sätt innan. När hon såg det så gick hon fram ur busken. Hon och mannen började prata. Tillslut frågade mannen varför hon var ensam så här långt in i skogen tidigt på morgonen. Då berättade Lisa. Mannen sa att hon kankse inte ville bo hos honnom men att hon gärna fick mat och allt det hon behövde. Tack sa Lisa jag har faktiskt ingen mat och filtar. Det kan jag hämta till dig deräkt vänta du här så kommer jag alldeles straks. När han kom tillbaka var det som om hon var en prinsessa för han kom med kroasanger munkar frukt och marmelad. Och han hjälpte henne att bygga upp ett jätte fint läger där det fanns tre ingångar och dom hade till och med byggt en toalett. Så nu måste jag gå men om du behöver något mer kan du bara komma och knacka på hos mig. Tack sa Lisa och gick in i sin koja. Nu ville Lisa äta lite för hon hade ju inte ätit kvälsmat eller frukost. Namn mm det var gott tängte Lisa hon åt vindruvor och en munk. Men när hon efter maten blev trött så kom hon på att mannen kanske hade lagt i sömnpulver och varför smög han på henne jobbade han för mamman kankse. Missa inte den spänande fortsättningen på mondag eller tisdag./Svedy

 

Av svedy - 15 juli 2010 21:30

Hej! Förlåt modepandan Micheal_Jacksson8. Jag ska berätta för er andra också. Jag gick runt och letade efter den perfäkta modepandan. Helt plötsligt så jag en panda med god smak och stil. En sådan här chans får man bara inte missa tängte jag. Jag gick rak på sak. Svedy: Vill du vara modepanda på min blogg Micheal_Jacksson8? Micheal_Jacksson8: Va? En stund senare. nu tackade Micheal_Jacksson ja. Jag tog ett kort på honom och sa att han skulle titta förbi på bloggen vid tre tiden. Men klockan har ju varit tre för jätte länge sedan. Jag försökte göra ett inlägg innan men då fungerade inte internet. Men här kommer en bil på världen bästa modepanda Micheal_Jacksson8.......   Jag fattar bara inte vilket mistag jag har gort kolla bara på hans snygga kläder åå nu kankse han inte vill vara min kompis längre. Hoppas att han förlåter mig. Men idag träffade jag Lomise och Fiatpanda. Båda dom har bloggar. Nu förstår ni va..... Så klart att ni gör jag ska tipsa om två av världens bästa bloggar. Om ni är intreserade så gå in på www.fiatpanda.blogg.se och www.lomise.blogg.se eller gå in på panfulistan och välj Fiatpanda och sedan Lomise. Nu kommer det bli så här att jag kommer inte att konna skriva på några dagar så ni kommer att missa sagan i några dagar så ni får läsa från början till slut över 100 gånger hihi. Men nu kommer del 6.


                            DEN LEDSNA FLICKAN!!!!!

 

Nu gäde det att vara snabb. Lisa tog sin väska och sprang mot fönstret. Men det var så svårt att få upp så att mamman redan hadde hunnit in i rummet. Men som tur var hade Lisa got på judo så hon visste hur man skulle göra i sådarna situastioner. Hon tog tag i mammans arm och svingade henne över ryggen. Nu när mamman låg där på golvet så hade Lisa chansen. Hon lykades bända upp fönstret och hoppade ut. Nu var hon tvungen att vara snabb hon sprang med alla sina krafter mot den mörka skogen. När hon kom in långt in i skogen så hittade hon ett bra ställe att byga ett övernattningskoja. Hon började bygga och när hon var färdig så bar klockan redan tio så hon tängkte att det nog var bäst att gå och lägga sig. Hon hade tagit med sig tre filtar en la hon sig på, en hadehon som täcke och den sista hade hon lagt över kojan. Hon var så trött att hon somnade diräkt. Hon drömde om att mamman i huset jagade henne och sa att hon var tvungen att ge systrana var sin present. Men vad hon inte visste var att just i den studen smög någon runt utanför kojan. Hon hörde en gren brytas och då vaknade hon. Vem var det tängte hon. Hon hörde ett skratt och det lät som om det var systrarna och mamman i huset. Nu så var det ju så att hon var förberädd på sånt här så hon hade byggt en bakdör som hon tog sig ut i. Ingen märkte henne men nu hade hon ju ingen pakning med sig. Hon beslöt sig för att nästa morgon gå tillbaka till koja och hämta maten om inte mamman var kvar där. Nu vågade hon inte somna längre. Hon såg några kvistar som hon satte på sig och sedan somnade bakon en en. Nästa morgon när hon vaknade kände hon knappt igen sig för det var så ljust överallt. Hon såg att det låg en stuga några kilometer bort den la hon på minet för hon tänkte att det var bar att veta. Hon gick tillbaka till kojan. Men maten fanns inte kvar istället låg en lapp där. Hon läste den: Förlåt för att vi var dumma innan. Vi vill att du ska komma hem så ska du få göra vad du vill t.e.x äta godis varje dag leka med dina systras saker. Vi ska vara snälla vi låvar snälla kom hem. Fint en löngn till. Lisa tängte så föra att hon visste att annars hade dom inte tagit maten för henne. Hon gick istället mot det där huset hon hade sätt. hon kände sig iaktagen och plötsligt hörde hon en gren brytas av. Det kanske är bästa att springa tängte hon annars kommer jag snart att vara hos den där jobbiga mamman igen. Så hon sprang mot stugan men då hon märkte att någon sprang efter henne så stannade hon upp och gömde sig. Nu hörde hon ett ljud som närmade sig. Hur ska det gå missa inte fortsättningen imorgon, mondag eller tisdag./Svedy

 

Av svedy - 14 juli 2010 11:56

Hej! Jag tängktä visa er vad jag vann när det var fotbolls VM. Först vann jag ett bord. Så här ser det ut.......   Och jag vann en guld pokal. Så här ser den ut.......   Och jag vann en stol. Så här ser den ut........   Och jag vann en tavla. Så här ser den ut.......   Och jag vann en säng. Så här ser den ut.........   Och jag vann en brons pokal. Så här ser den ut......   Och jag vann fotbollskläder. Så här ser dom ut........   Och jag vann skor. Så här ser dom ut.........   Och jag vann en tröja. Så här ser den ut.......   Och jag vann en byxa. Så här ser den ut......    Och jag vann hår och skägg. Så här ser det ut.......   Och jag fick 20000 kronor fast det tror jag att alla fick. Men nu ska ni få se dagens första modepanda som heter 00Maja00.   Kolla henes snygga skor och byxorna passar tillsamans med tröjan. Och det syns att hon inte vill att panfu ska bli till sten. Nu kommer Elias19....   Kolla hans coola solglasögon och ja allt han har på sig är ju nsyggt. Han stoppar också Krucio bra va. Nu kommer dagensbloggtips. Det har jag inte haft på några dagar nu så det får bli idag. Och dagensmodepanda är Ash. Om du vill till denna blogg så ska du gå in på www.ashpanfu.blogg.se eller gå in  på panfulistan och välj Ash. Hoppas att det är ok för dih Ash annars får du säga till. Men nu kommer dagens avsnitt av min saga del numer 5.


                  DEN LEDSNA LICKAN!!!!!!!


Nästa dag vaknade Lisa av att mamman skrek på henne att hon skulle komma ner. Nu tängkte Lisa rymma. Hon gick ner till mamman bara ör att se så att det inte var så att hon tängkte ge Lisa någon present. Men tvärt om. När Lisa kom ner till vardagsrummet sa mamman till henne du har väll köpt presenter till dina systrar.- Varför ska jag ha gort det sa Lisa fyller dom år? - Nej men dom ska ju få sin veckopresent. Nu blev Lisa riktigt arg hennes systrar ska få presenter varje vecka medans hon inte ens får en födelsedags present.- Jag ska aldrig ge dina dumma barn någon present när jag själv inte äns får en kul födelsedag.- Gå upp och skäms Lisa sa mamman. Lisa gick jätte gärna upp för hon ville inte se mamman mer. När hon kom upp på rummet tängkte hon att nu var det viktikt att vara snabb innan mamman skulle märka att hon tängkte rymma. Hon pakade alla sina viktiga saker. Hon skulle precis ge sig iväg när hon hörde steg i trappan. Missa inte den spänande fortsättningen bara på min blogg./Svedy

 

Presentation


Välkommna till våran blogg www.svedy.bloggplatsen.se.
Nu är vi 2st som bloggar och vi kallar oss Svedy x2. Båda kommer att kalla sig Svedy! Den här bloggen handlar främst om panfu, men också andra spelsidor och annat. Hoppa du kommer gilla bloggen! :)

Fråga mig

32 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Läs inlägget med musikvideorna. Vilken låt röstar du på?
 Låt 1. Good feeling- flo rida
 Låt 2. If she was away- Rebecca and Fiona
 Låt 3. I follow rivers- Lykke Li

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards