svedy

Alla inlägg under maj 2011

Av svedy - 28 maj 2011 20:16

Hej! Ni har väl varit inne i panfu och lärt er kung fu av Pan lee? Om ni inte har gjort det så gå till slottsterassen så lär han er. Om ni kämpar riktigt kan ni få en beläning. Det kan ju alltid vara bra att kunna kung fu. Men nu kommer fortsättningen på sagan.


             Det gammla slottet del.7


- Vadå? frågade Miranda

- Min morfars morfars gammelmorfar byggde det här slottet på 1700 talet. Sedan har vi ervt det i släkten. Och nu så äger jag det fast jag är nästan aldrig här förutom nu då för att jag var fastkedjad. Min morfar har alltid älskat att berätta historier om slottet. Han gjorde det när jag var liten. Så här berättade han:

Min morfars morfars gammelmorfar byggde slottet åt en prinsessa som han var jättekär i. Han friade till prinsessan och hon sa ja. Brölloppet var det största man kan tänka sig. Dom flyttade i i detta slottet. Ett år efter brölloppet på natten hände något fruktansvärt. När prinsessan hade tackat ja till att gifta sig blev många killar avundsjuka. Dom tänkte om inte vi får gifta oss med henne så får inget det. På natten förgiftade dom prinsessan så hon dog. På morgonen när min morfars morfars gammelmorfar vaknade hittade han prinsessan död. Resten av hans liv var sorgset han träffade bara sin släkt då han berättade mystiska saker som hade hänt i slottet. När han till sist inte vågade bo kvar solde han huset till en ung tjej. Morfar flyttade till frankrike där han försvann under mystiska omständigheter.

- Men jag har hittat brev från en detektiv som var i frankrike för att leta efter din morfars morafrs gammelmorfar. Men när jag kom hit idag var dom borta. Jag lämnade dom vid inngången till lönngången. Dina kompisar som skulle ge dig vatten måste ha tagit dom.

- Ok vi måste ta tillbaka dom.


Missa inte nästa avsnitt./Svedy

Av svedy - 24 maj 2011 17:40

Hej! Här kommer fortsättningen på sagan.


       Det gammla slottet del.6


- Vem var det? sa Miranda

- Det var jag.

- Va? Varför gjorde du det mot dig själv?

- För ungefär ett halvår sedan så slog jag och mina kompisar vad om att alla skulle sitta låst i en säll i ett dygn med bara vatten. Alla gjorde sist var det jag som skulle göra det. Jag låste fast mig dom låvade att komma med vatten vart 4:e timme. Det gjorde dom. Sista gången dom kom med vatten hade dom med sig 5st hinkar fulla med vatten. Jag undrade varför dom tog med så mycket vatten men det ville dom inte svara på. Sedan dess har jag bara varit här. Dom kommer med 5st hinkar vatten varje vecka.

- Det var nog do  jag såg på vägen hit. Men varför gjorde dom så här mot just dig?

- Jag vet inte men jag är säker på att det är något skumt.

Jag är en detektiv så det kan vara så att dom håller på med något förbjudet och eftersom jag är deras kompis kanske jag kunde lista ut det här.

- Vet du något om det här slottets historia?

- Jag vet något mycket underligt! Sa den gammla mannen.


Missa inte nästa avsnitt./Svedy

Av svedy - 21 maj 2011 16:08

Hej! Idag hände det häller inget speciellt roligt på panfu vad jag såg då men det kan hända att jag har missat något,

I alla fall så tänkte jag skriva fortsättningen på sagan nu.


              Det gammla slottet del.5


- Aaaaaaaaaahhhh! Skrek Miranda och sprang tillbaka samma väg som hon kom. Efter ett tag stannade hon och flåsade! Hon hade sätt en gubbe som satt fast i kedjor. Igentligen ville hon hjälpa honom men hon blev så rädd så att hon bara sprang iväg. Hon bestämde sig för att gå tillbaka och hjälpa mannen. När hon kom fram till gubben såg hon att han försökte att slita av sig kedjorna men det gick ju inte.

- Hej! Jag heter Miranda och jag vill hjälpa dig att komma loss.

- Tack men du måste ha en hammare för att slå loss dom här kedjorna.

- Oj då vänta här jag ska leta efter en hammare.

Efter ett tag kom hon tillbaka med en hammare .

- Hjälp mig loss nu så ska jag berätta vad som har hänt. sa gubben.

Miranda slog allt vad hon hade tillslut kom den gammla mannen loss.

- Vem var så här elak och gjorde detta sa Miranda.

- Ja det ska jag berätta för dig sa den gammle mannen.


Missa inte nästa avsnitt./Svedy  


Av svedy - 20 maj 2011 21:28

Hej! Idag på panfu var det väl inget speciellt som hände vad jag vet. Inte ens levelmaskinen eller prisentmaskinen fungerade idag, det var inte guldpandadag häller. Men det är ju endå inte tråkigt att spela panfu liksom!  Nu kommer fortsättningen av sagan.

           Det gammla slottet del.4


Det var värkligen underligt för om man körde frammåt kom man bara till slottet och det fanns ingen avtagsväg häller. Detta måste hon kolla upp, men hon vill inte säga något till pappa.

- Ska jag följa med dig in?

- Nej tack du kan åka jag har ju med cykeln så jag kan cykla hem!

- Ok hej då. Men kom inte hem för sent!

Miranda gick spend men lite orolig in i slottet. Hon gick runt för att se om hon kunde hitta något som bevisade att någon hade varit där. Hon letade över allt och när hon inte hittade något kunde hon pusta ut. Hon gick in i lönngången denna gången hade hon med sig en ficklampa. Hon tände den och såg till sin fasa att kistan var borta. Hon kollade runt och såg en mycket gammal dörr. Hon öppnade den och gick in. Hon gick en bit och tyckte att hon hörde några ljud. Hon brydde sig inte och fortsatte att gå. När hon kom längre fram hörde hon högre och högre ljud. Tillslut så såg hon något och hoppade till.


Missa inte nästa avsnitt./Svedy

Av svedy - 18 maj 2011 15:50

Hej! Idag i panfu så måste du bara hjälpa gonzo! Någon har tagit hans armpuffar och skrivit en lapp att han kommer lämna tillbaka dom. Det hände för en vecka sedan men Gonzo har inte kunnat sova för att han undrar vem det är som har tagit dom! Så hjälp Gonzo då får du också en kaptenshatt som belöning.


Det gammla slottet del.3


Miranda tyckte att det var jätte spännande men hon tänkte att hennes föreldrar måste vara oroliga. Så hon tänkte att hon skulle ta sig hem nu när det hade slutat åska!

Det hade slutat åska och Miranda gick ut för att åka med båten hem igen. När hon kom hem så blev hennes föreldrar jätte glada.

- Hej vilken tur att du kom vi blev oroliga.

- Tyvärr så fick jag ingen fisk, så vad ska vi äta!?

- Det är lungt vi kan gå och äta på resturang.

När dom åt på resturangen så berättade Miranda allt. Om vad det stod på breven och lönngången.

- Ja det var väl dags för ett till musterium nu sa pappan med skratt i halsen. Vi kan sjussa dig dit i övermorgon om du vill?

- Gärna! sa Miranda.

När dom sedan kom hem så var klockan redan 23.00 så dom gick och la sig. Vid frukosten nästa morgon så var Miranda ivrig.

- Kan ni inte sjussa mig till slottet idag?

- Jojo men efter frukosten i så fall.

När dom var 200m från slottet så mötte dom en bil som körde som en riktig dåre. Undra vad han har gjort i slottet tänkte Miranda.


Missa inte nästa avsnitt./Svedy  



                     

Av svedy - 16 maj 2011 19:55

Hej här kommer sagan!


        Det gammla slottet del.2


Är detta ett skämt eller är det några som skämtar med mig tänkte Marie!

Hon började tycka det var lite skumt nu när hon hade läst brevet men hon tog ändå och läste ett till brev!

Hej Lena!

Jag börjar bli orolig att detta musteriet blir riktigt farligt! Igår fick jag ett hotelse brev som sa att jag genast måste resa hem till Sverige annars händer något dåligt! Jag vet inte vad jag ska ta mig till eller vad jag ska tro! Men jag har bestämt mig för att stanna./ LIndberg

Missa inte nästa avsnitt./Svedy  

Av svedy - 15 maj 2011 09:28

Hej! Vi kan väl börja med en bild då!

 Ni kan tipsa om min blogg så kan ni få en sådan här fast med erat namn på. Men då måste ni skicka en kommentar och skriva att ni har tipsat om min blogg! =D Nu kommer bloggsagan.


   

    Del.1             Det gammla slottet


Miranda satt hemma och hade tråkigt. Hon visste inte vad hon skulle göra en sån här tråkig dag. Hon älskar att lösa musterium men nu hade hon inte gjort det på ett tag. Helt plötsligt kom hennes pappa in i hennes rum.

- Miranda kan inte då åka ut med båten och fiska lite fisk till middagen?

- Det gör jag gärna!

Miranda tog båten och åkte iväg. Hon började fiska men fick inte något napp. Helt plötsligt började det oska. Det är ju farligt och vara ute på vattnet då tänkte hon och började ro in till kanten. Var ska jag ta vägen nu tänkte hon!

Hon började gå och gå till slut såg hon något. Hon gick närmre och såg att det var ett stort slott. Det var övergivet hon gick in där. Hon älskade att utforska så hon började kolla sig runt. Det var riktigt spännande. Hon satte sig nu mot väggen och åkte in i en lönngång.

- Oj gud var är jag jag trodde bara att det var i filmer och sagor detta kunde hända! Hon såg ett föremål en bit i från henne. Hon tog upp den det var en liten kista. Hon öppnade den och såg att i den låg massa brev som säkert var från 17000 talet. Hon  läste ett av breven där stod det:

Min kära maria jag har bestämmt mig för att ge mig av för att lösa ut ett musterium. Jag vet inte om jag kommer tillbaka. Så därför ber jag dig att om jag inte kommer tillbaka så måste du hjälpa mig med musteriet. Proffessor Hallind har försvunnit under mystiska omständigheter i frankrike. Fråga runt om någon känner honom fråga om dom vet vad han skulle göra i frankrike. /Din älskade Lindberg.

Hur ska det gå för miranda och vad är det igentligen som Lindberg menar? Missa inte nästa del av Det gammla slottet.


Av svedy - 15 maj 2011 09:09

Hej! Ja ni ser på rubriken. Det var väldigt länge sedan som jag hade modepandor här på bloggen. Men nu täkte jag att ibland kan det vara kul att ha det som förr. Och jag hittade dom bästa modepandorna man kan hitta! Titta här.....   Denna modepandan med stil är zanean. Kolla bara in det stora coola halsbandet och allt annat coolt han har på sig. Det var tur att jag hittade honom. Nu kommer nästa modepanda......   Och den här modepandan heter majalina02. Kolla in hennes snygga indiska kläder woow! Om ni träffar dom här pandorna i panfu så säg till dom att dom har snygga kläder!  

Förr i bloggen skrev jag bloggsagor i bland. Jag ska nog börja göra det igen kanske till och med idag. Då kommer ett avsnitt varje dag. Ha det bra./Svedy

Presentation


Välkommna till våran blogg www.svedy.bloggplatsen.se.
Nu är vi 2st som bloggar och vi kallar oss Svedy x2. Båda kommer att kalla sig Svedy! Den här bloggen handlar främst om panfu, men också andra spelsidor och annat. Hoppa du kommer gilla bloggen! :)

Fråga mig

32 besvarade frågor

Sök i bloggen

Omröstning

Läs inlägget med musikvideorna. Vilken låt röstar du på?
 Låt 1. Good feeling- flo rida
 Låt 2. If she was away- Rebecca and Fiona
 Låt 3. I follow rivers- Lykke Li

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards